León Gieco

View previous topic View next topic Go down

León Gieco

Post  t1995 on Tue Jan 26, 2016 3:28 am

Vocal range: E2-C5

Significant high notes:

• C5 ("Los Chacareros De Dragones")
  • B4 ("En El País De La Libertad", "Mil Gaviotas Muertas", "Vino Algo Y lo Arrasó")
  • A4 ("A Veces Mi Pueblo Azul Es Gris", "Algo Fuerte Amigo", "Benjamín El Pastor", "Cada Día Somos Más", "Cuando Me Muera Quiero", "Dejame Que Te Sienta", "Dime Que Estás Llorando", "María Del Campo", "Semillas Del Corazón" acoustic version, "Señora De Los Llanos", "Si Ves A Mi Padre", "Soles Grises Y Mares Rojos")
  • G♯4 ("Chacarera De Un Atardecer", "Hombres De Hierro", "Los Accidentes De La Ruta", "Maestras De Jujuy", "Ramos De Manzanillas", "Todos Los Caballos Blancos")
  • G4 ("A Los Mineros De Bolivia", "Alas De Tango", "Algo De Paz", "Bajaste Del Norte", "Cada Día Somos Más", "Dime Que Estás Llorando", "El Arrepentido", "El Desembarco", "El Imbécil", "El Que Queda Solo", "En El País De La Libertad", "Los Chacareros De Dragones", "Pensar En Nada", "Semillas Del Corazón" acoustic version, "Señora De Los Llanos", "Todos Los Caballos Blancos", "Vino Algo Y lo Arrasó", "Yo Vendo Unos Ojos Negros")
  • F♯4 ("Cinco Siglos Igual", "Como Un Tren", "Del Mismo Barro", "Desde Tu Corazón", "Donde Caen Los Sueños", "El Argentinito", "El Fantasma De Canterville", "El Loco Y Las Golondrinas", "El Embudo", "Gira Y Gira", "La Colina De La Vida", "La Cultura Es La Sonrisa", "Madres Del Amor", "Mensajes Del Alma", "No Sé Que Tienen Mis Penas", "Para Pete", "Ruta Del Coya", "Seamos Todos Caballos", "Sólo Le Pido A Dios")
  • F4 ("Canción Del Silencio", "Esos Ojos Negros", "John El Cowboy", "La Historia Ésta", "Río Y Mar", "Sin Querer", "Sólo El Amor", "Tema De Los Mosquitos", "Vino Algo Y Lo Arrasó")
  • E4 ("Algo De Paz", "Amor Y Soledad", "Halleluja", "Hombres De Hierro", "Ídolo De Los Quemados", "Los Salieris De Charly", "Yo Soy Juan")

Significant low notes:

• D3 ("A Los Mineros De Bolivia", "Aquí, Hoy, Allá O Mañana", "Buenos Aires (De Tus Amores)", "Como Un Tren", "De Igual A Igual", "Dimensión De Amistad", "Don Sixto Palavecino", "Guajira Guantanamera", "Ídolo De Los Quemados", "Permíteme Vida")
  • C♯3 ("A Nuestros Hijos", "Canto En La Rama", "Carito", "Hombres De Hierro" live, "Kilómetro 11", "Las Hojas Tienen Mudanza", "Latido Del Corazón", "Permíteme Vida", "Rey Mago De Las Nubes")
  • C3 ("Adiós Hombre Viejo", "Campesinos Del Norte", "Canción Para Luchar", "El Imbécil", "La Guitarra", "Príncipe Azul", "Un Poco De Comprensión")
  • B2 ("Adiós Hombre Viejo", "A La Luz Del Día", "Carito", "Cinco Siglos Igual", "Cola De Amor", "Girasoles Amarillos", "La Colina De La Vida", "Todos Los Días Un Poco", "Viejos Amores")
  • B♭2 ("Campesinos Del Norte")
  • A2 ("Camino De Llamas", "Canción Para Luchar", "Donde Caen Los Sueños", "La Colina Sobre El Terciopelo", "Mar Y Luna", "Por El Camino Perdido")
  • G♯2 ("Mar Y Luna")
  • G2 ("Viejos Amores")
  • F♯2 ("Maestras De Jujuy")
  • E2 ("Uruguay, Uruguay")

Underlines mark notes found in backing/layered vocals or otherwise muffled in the mix.
.......................................................................................................................................................................................................

One of Latin rock's most prominent figures. Heavily inspired by Bruce Springsteen and Bob Dylan (he's half-jokingly admitted to ripping off both more than once), he's managed to stay relevant over 40 years. His music generally mixes elements of traditional folkloric genres, rock n' roll, hard rock, etc.

Prominent performances:

Last edited by gt1995 on Mon Feb 01, 2016 5:28 am; edited 2 times in total
t1995

View user profile

Back to top Go down

Re: León Gieco

Post  Rebsedd on Tue Jan 26, 2016 11:57 pm

Lyric Baritone? Never got around to figuring out this guy's voice.
Rebsedd
Memelord

View user profile

Back to top Go down

Post  t1995 on Wed Jan 27, 2016 5:45 am

CBA to put it on the OP, but I figure something like that or maybe baritenor, yeah. Very light singing on his first couple records, definitely not so much afterwards.
t1995

View user profile

Back to top Go down

Post  Rebsedd on Wed Jan 27, 2016 5:59 am

Sounds like the typical argentino high bari/low tenor (Cerati, calamaro, spinetta, etc) I guess it's a common voice in popular argentinian rock.

Probably more on the baritone side though. He's a bit husky on the sound.
Rebsedd
Memelord

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top