Andrea Bocelli

View previous topic View next topic Go down

Andrea Bocelli

Post  MrChongHead on Sat Oct 25, 2014 7:26 pm

Current status: UNFINISHED

Vocal type: Popera Tenor
Vocal range: C♯2-D5

Significant High Notes:
D5 ("Verdi: Possente Amor mi Chiama", "Le Parole Che Non Ti Ho Detto")
C♯5 ("Rossini: Cujus Animam", "Bellini: A Te, O Cara", "Le Parole Che Non Ti Ho Detto")
C5 ("Verdi: Di Quella Pira", "Verdi: Oh Mio Rimorso!", "Puccini: Che Gellida Manina", "Donizetti: Pour Mon Ame", "L'Ultimo Re", "Lizst: Sogno D'Amore", "Tosti: La Serenata", "L'Attesa")
B4 ("Vivere", "Miserere", "Gounod: Ave Maria", "Verdi: Di Quella Pira", "Verdi: La Donna E Mobile", "Verdi: La Mia Letizia Infondere Vorrei", "Verdi: Mercé, Diletti Amici... Come Rugiada Al Cespite... Dell'Esilio Nel Dolore", "Sempre Sempre", "Bellini: A Te, O Cara", "Strauss: Di Rigori Armato Il Seno", "Donizetti: Tombe Degli Avi Miei", "Canto Della Terra", "Cantico", "Mascagni", "Tornera La Neve", "Le Parole Che Non Ti Ho Detto", "When A Child Is Born", "Solamente Una Vez, "God Bless Us Everyone", "Puccini: Nessun Dorma" live)
B♭4 ("Vivere", "Ill Mare Calmo Della Sera", "Le Tue Parole", "Rossini: Cujus Animam", "Verdi: Requiem Mass - Ingemisco", "Verdi: La Donna E Mobile", "Verdi: Di' Tu Se Fedele", "Verdi: Ma Se M'È Forza Perderti", "Verdi: Ella Mi Fu Rapita!", "Verdi: Se Quel Guerrier Io Fossi!... Celeste Aida", "Verdi: Oh Mio Rimorso!", "Verdi: Io La Vidi E Il Suo Sorriso", "Verdi: La Vita È Inferno All'Infelice", "Bizet: La Fleur Que Tu M'Avais Jetee", "Macchine Da Guerra", "The Power of Love", "Cardillo: Core n'gratto", "Verdi: Questa O Quella", "Puccini: Che Gellida Manina", "Puccini: Recondita Armonia", "Puccini: Addil, Fiorito Asil", "Girodano: Come Un Bel Dì Di Maggio", "Strauss: Di Rigori Armato Il Seno", "Puccini: Ch'ella Mi Creda", "Ponchielli: Cielo E Mar", "Puccini: Musetta! Testa Adorata", "Donizetti: Tombe Degli Avi Miei", "Massanet: Pourquoi Me Réveiller", "The Prayer", "Sogno", "Resta Qui", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "Tornera La Neve", "Tosti: L'Alba Separa Dalla Luce L'Ombra", "Lizst: Sogno D'Amore", "L'Attesa", "Liberta", "Quante Volte Ti Ho Cercato", "Canzoni Stonate", "Solamente Una Vez", "Can't Help Falling In Love", "God Bless Us Everyone")
A4 ("Con te Partiro/Time to Say Goodbye", "Vivere", "Per Amore", "Ill Mare Calmo Della Sera", "Caruso", "Vivo Per Lei", "Romanza", "La Luna Che non C'e", "Rapsodia", "Voglio Restare Cosi", "E Chiove", "Miserere", "Mascagni: Sancta Maria", "Gounod: Ave Maria, "Rossini: Cujus Animam", "Rossini: Petite Messe Solenelle - Domine Deus", "Gruber: Silent Night", "Lecot: Gloria A Te, Cristo Gesu", "Verdi: Di Quella Pira", "Verdi: Ah Sì, Ben Mio", "Verdi: Ma Se M'È Forza Perderti", "Verdi: Ella Mi Fu Rapita!", "Verdi: Possente Amor Mi Chiama", "Verdi: Se Quel Guerrier Io Fossi!... Celeste Aida", "Verdi: Oh Mio Rimorso!", "Verdi: La Mia Letizia Infondere Vorrei", "Verdi: Mercé, Diletti Amici... Come Rugiada Al Cespite... Dell'Esilio Nel Dolore", "Verdi: Io La Vidi E Il Suo Sorriso", "Verdi: Oh! Fede Negar Potessi... Quando Le Sere Al Plácido", "Puccini: E Lucean Le Stelle", "Cilea: L'Anima Ho Stanca", "Sempre Sempre", "Puccini: Nessun Dorma", "Cilea: Lamento di Federico", "Donizetti: Una furtiva lagrima", "di Capua: O Sole Mio", "Mario: Santa Lucia Luntana", "Stefano: Tu, ca nun Chiagne", "Puccini: Recondita Armonia", "Bellini: A Te, O Cara", "Girodano: Amor Ti Vieta", "Puccini: Musetta! Testa Adorata", "Donizetti: Tombe Degli Avi Miei", "Donizetti: Pour Mon Ami", "Canto Della Terra", "The Prayer", "Sogno", "Cantico", "Mai Piu' Cosi' Lontato", "Immenso", "Melodramma", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Mascagni", "Resta Qui", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "E Mi Manchi Tu", "L'Ultimo Re", "Rodrigo: En Aranjuez Con Tu Amor", "Leoncavallo: Mattinata", "Offenbach: Baccarole", "Tosti: L'ultima canzone", "Rossini: La Danza", "Tosti: Ideale", "Gastaldon: Musica Proibita", "Denza: Occhi di fata", "Tosti: A Vucchella", "Tu Ci Sei", "Sempre O Mai", "Quante Volte Ti Ho Cercato", "Go Where Love Goes (feat. Holly Stell)", "Solamente Una Vez", "L'Apputamento", "Cuando Me Enamoro", "Because We Believe")
G♯4 ("Con te Partiro/Time to Say Goodbye", "Vivere", Per Amore", "Le Tue Parole", "Voglio Restare Cosi", "E Chiove", "Rossini: Cujus Animam", "Verdi: Requiem Mass - Ingemisco", "Rossini: Petite Messe Solenelle - Domine Deus", "Schubert: Wiegenlied #2, Op. 98/2, D 498 - Mille Cherubini In Coro", "Verdi: Di Quella Pira", "Verdi: Ah Sì, Ben Mio", "Verdi: Di' Tu Se Fedele", "Verdi: Ma Se M'È Forza Perderti", "Verdi: Ella Mi Fu Rapita!", "Verdi: Possente Amor Mi Chiama", "Verdi: Se Quel Guerrier Io Fossi!... Celeste Aida", "Verdi: Lunge Da Lei... De' Miei Bollenti Spiriti", "Verdi: La Mia Letizia Infondere Vorrei", "Verdi: Io La Vidi E Il Suo Sorriso", "Verdi: Oh! Fede Negar Potessi... Quando Le Sere Al Plácido", "Verdi: La Vita È Inferno All'Infelice", "Verdi: Ah, La Paterna Mano", "Bizet: La Fleur Que Tu M'Avais Jetee", "Macchine Da Guerra", "The Power of Love", "Sempre Sempre", "Verdi: Ah, la paterna mano", "Donizetti: Una furtiva lagrima", "Verdi: Questa O Quella", "Puccini: Che Gelida Manina", "Puccini: Addio, Fiorito Asil", "Girodano: Come Un Bel Dì Di Maggio", "Strauss: Di Rigori Armato Il Seno", "Ponchielli: Cielo E Mar!", "Cilea: La Dolcissima Effige", "Puccini: Musetta! Testa Adorata", "Massenet: Pourquoi Me Réveiller", "Donizetti: Pour Mon Ami", "Mai Piu' Cosi' Lontato", "Melodramma", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Mascagni", "Il Mistero Dell'Amore", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "L'Abitudine", "Il Diavolo e L'Angelo", "Tornera La Neve", "Leoncavallo: Mattinata", "Tosti: L'Alba Separa Dalla Luce L'Ombra", "Lizst: Sogno D'Amore", "L'Attesa", "Liberta", "Go Where Love Goes (feat. Holly Stell)", "Amapola", "Cuando Me Enamoro", "Because We Believe", "What Child is This", "Adeste Fideles (My Christmas)", "God Bless Us Everyone")
G4 ("Con te Partiro/Time to Say Goodbye", "Per Amore", "Ill Mare Calmo Della Sera", "Caruso", "Vivo Per Lei", "Romanza", "La Luna Che non C'e", "Rapsodia", "E Chiove", "Miserere", "Gounod: Ave Maria", "Verdi: Requiem Mass - Ingemisco", "Mozart: Ave Verum Corpus", "Handel: Serse, HWV 40 - Frondi Tenere ... Ombra Mai Fu", "Rossini: Petite Messe Solenelle - Domine Deus", "Schubert: Wiegenlied #2, Op. 98/2, D 498 - Mille Cherubini In Coro", "Wade: Adeste Fideles", "Lecot: Gloria A Te, Cristo Gesu", "Verdi: Di Quella Pira", "Verdi: Ah Sì, Ben Mio", "Verdi: Di' Tu Se Fedele", "Verdi: Ma Se M'È Forza Perderti", "Verdi: Ella Mi Fu Rapita!", "Verdi: Possente Amor Mi Chiama", "Verdi: Se Quel Guerrier Io Fossi!... Celeste Aida", "Verdi: Lunge Da Lei... De' Miei Bollenti Spiriti", "Verdi: Oh Mio Rimorso!", "Verdi: Mercé, Diletti Amici... Come Rugiada Al Cespite... Dell'Esilio Nel Dolore", "Verdi: Io La Vidi E Il Suo Sorriso", "Verdi: Oh! Fede Negar Potessi... Quando Le Sere Al Plácido", "Verdi: La Vita È Inferno All'Infelice", "Ave Maria No Morro", "Puccini: E Lucean Le Stelle", "Cidel: L'Anima Ho Stanca", "Macchine Da Guerra", "The Power of Love", "Sempre Sempre", "Puccini: Nessun Dorma", "Cilea: Lamento di Federico", "Donizetti: Una furtiva lagrima", "di Capua: O Sole Mio", "Cardillo: Core n'gratto", "Mario: Santa Lucia Luntana", "Stefano: Tu, ca nun Chiagne", "Murolo: Piscatore 'e Pusilleco", "Verdi: Questa O Quella", "Puccini: Che Gelida Manina", "Puccini: Recondita Armonia", "Puccini: E Lucivan Le Stelle", "Bellini: A Te, O Cara", "Girodano: Amor Ti Vieta", "Ponchielli: Cielo E Mar!", "Cilea: La Dolcissima Effige", "Donizetti: Tombe Degli Avi Miei", "Donizetti: Pour Mon Ame", "Canto Della Terra", "The Prayer", "Sogno", "A Volte Il Cuore", "Cantico", "Mai Piu' Cosi' Lontato", "Immenso", "Nel Cuore Lei", "Come Un Fiume Tu", "Melodramma", "Chiara", "Resta Qui", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "E Mi Manchi Tu", "Il Diavolo e L'Angelo", "L'Ultimo Re", "Rodrigo: En Aranjuez Con Tu Amor", "Offenbach: Baccarole", "Tosti: L'Alba Separa Dalla Luce L'Ombra", "Rossini: La Danza", "Martini: Plaisir d'Amour", "Gastaldon: Musica Proibita", "Tosti: Vorrei Morire!", "Donaudy: Vaghissima Sembianza", "Dell'Amore Non Si Sa", "L'Attesa", "Tu Ci Sei", "Liberta", "Sin Tu Amor (feat. Mario Reyes)", "Sempre O Mai", "Quante Volte Ti Ho Cercato", "Go Where Love Goes (feat. Holly Stell)", "Amapola", "Besame Mucho", "Mi Manchi", "Canzoni Stonate", "Solamente Una Vez", "Pero Te Extrano", "Estate", "Because We Believe", "O Tannenbaum", "Jingle Bells")

Significant Low Notes:
E3 ("Con te Partiro/Time to Say Goodbye", "Vivere", "Per Amore", "Ill Mare Calmo Della Sera", "Caruso", "Vivo Per Lei", "Romanza", "La Luna Che non C'e", "Voglio Restare Cosi", "Miserere", "Caccini: Ave Maria", "Mascagni: Sancta Maria", "Wagner: Wesendonk Lieder, WWV 91/1 - Der Engel", "Handel: Serse, HWV 40 - Frondi Tenere ... Ombra Mai Fu", "Gruber: Silent Night", "Verdi: Di Quella Pira", "Verdi: Ella Mi Fu Rapita!", "Verdi: Se Quel Guerrier Io Fossi!... Celeste Aida", "Verdi: Lunge Da Lei... De' Miei Bollenti Spiriti", "Verdi: Oh Mio Rimorso!", "Verdi: La Vita È Inferno All'Infelice", "Ave Maria No Morro", "Sogno (1991)", "Sempre Sempre", "Cilea: Lamento de Federico", "di Capua: O Sole Mio", "Girodano: Come Un Bel Dì Di Maggio", "Canto Della Terra", "The Prayer", "Sogno", "A Volte Il Cuore", "Cantico", "Mai Piu' Cosi' Lontato", "I Love Rossini", "Come Un Fiume Tu", "Melodramma", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Chiara", "Mascagni", "Resta Qui", "Si Volto", "L'Abitudine", "L'Incontro", "E Mi Manchi Tu", "Il Diavolo e L'Angelo", "En Aranjuez Con Tu Amor", "Leoncavallo: Mattinata", "Tosti: La Serenata", "Tosti: L'ultima canzone", "Tosti: Malia", "Rossini: La Danza", "Tosti: Ideale", "Tosti: Sogno", "Martini: Plaisir d'Amour", "Gastaldon: Musica Proibita", "Denza: Occhi di fata", "Tosti: Vorrei Morire!", "Donaudy: Vaghissima Sembianza", "Dell'Amore Non Si Sa", "Tu Ci Sei", "Semplicemente (Canto Per Te)", "Le Parole Che Non Ti Ho Detto", "Sempre O Mai", "In-Canto", "Domani", "When A Child Is Born", "Les Feuilles Mortes (Autumn Leaves)", "Somos Novios (It's Impossible)", "Momentos", "L'Apputamento", "Can't Help Falling In Love", "The Christmas Song", "What Child is This", "O Tannenbaum")
E♭3 ("Ill Mare Calmo Della Serra", "Caruso", "Le Tue Parole", "Vivo Per Lei", "E Chiove", "Niedermeyer: Pietà, Signore", "Lecot: Gloria A Te, Cristo Gesu", "Verdi: Di' Tu Se Fedele", "Verdi: Oh! Fede Negar Potessi... Quando Le Sere Al Plácido", "Verdi: La Vita È Inferno All'Infelice", "Ave Maria No Morro", "Sogno (1991)", "Cardillo: Core n'grato", "Verdi: Questa O Quella", "Puccini: Che Gellida Manina", "Puccini: Ch'ella Mi Creda", "Ponchielli: Cielo E Mar!", "Puccini: Musetta! Testa Adorata", "Immenso", "Nel Cuore Lei", "Tremo e T'amo", "Un Tempo", "Melodramma", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Mascagni", "Il Mistero Dell'Amore", "Si Volto", "L'Abitudine", "E Mi Manchi Tu", "Tornera La Neve", "Leoncavallo: Mattinata", "Tosti: Sogno", "L'Attesa", "Amapola", "Besame Mucho", "Mi Manchi", "Solamente Una Vez", "Jurame", "Momentos", "L'Apputamento", "Cuando Me Enamoro", "Estate", "Because We Believe", "White Christmas", "Santa Claus is Coming to Town", "What Child is This", "Jingle Bells", "Blue Christmas")
D3 ("Con te Partiro/Time to Say Goodbye", "Per Amore", "Ill Mare Calmo Della Serra", "Vivo Per Lei", "Romanza", "La Luna Che non C'e", "Mascagni: Sancta Maria", "Wagner: Wesendonk Lieder, WWV 91/1 - Der Engel", "Niedermeyer: Pietà, Signore", "Gruber: Silent Night", "Verdi: Di' Tu Se Fedele", "Verdi: Ella Mi Fu Rapita!", "Verdi: Se Quel Guerrier Io Fossi!... Celeste Aida", "Verdi: Io La Vidi E Il Suo Sorriso", "Verdi: Oh! Fede Negar Potessi... Quando Le Sere Al Plácido", "Ave Maria No Morro", "Sempre Sempre", "Puccini: Nessun Dorma", "Gambardella: Marinarello", "Ponchiella: Cielo E Mar!", "Canto Della Terra", "The Prayer", "Sogno", "Cantico", "Mai Piu' Cosi' Lontato", "Nel Cuore Lei", "I Love Rossini", "Come Un Fiume Tu", "Mille Lune Mille Onde", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Chiara", "Resta Qui", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "L'Incontro", "En Aranjuez Con Tu Amor", " Tosti: L'ultima canzone", "Martini: Plaisir d'Amour", "Tosti: Vorrei Morire!", "Donaudy: Vaghissima Sembianza", "Dell'Amore Non Si Sa", "Tu Ci Sei", "Per Noi", "Le Parole Che Non Ti Ho Detto", "Quante Volte Ti Ho Cercato", "Domani", "When A Child Is Born", "Amapola", "Besame Mucho", "Les Feuilles Mortes (Autumn Leaves)", "Jurame", "Momentos", "Cuando Me Enamoro", "Can't Help Falling In Love", "White Christmas", "Santa Claus is Coming to Town", "The Christmas Song", "What Child is This", "O Tannenbaum")
C♯3 ("Vivere", "Vivo Per Lei", "La Luna Che non C'e", "Voglio Restare Cosi", "Verdi: Di' Tu Se Fedele", "Verdi: La Vita È Inferno All'Infelice", "di Capua: O Sole Mio", "Cardillo: Core n'grato", "Corelli: I te vurria vasa", "Sogno", "Tremo e T'amo", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Mascagni", "Resta Qui", "Il Mistero Dell'Amore", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "Si Volto", "L'Abitudine", "E Mi Manchi Tu", "Tornera La Neve", "Tosti: Vorrei Morire!", "L'Attesa", "Tu Ci Sei", "Per Noi", "Domani", "Les Feuilles Mortes (Autumn Leaves)", "Mi Manchi", "Momentos", "Cuando Me Enamoro", "Estate", "Because We Believe", "Jingle Bells", "E Più Ti Penso")
C3 ("Con te Partiro/Time to Say Goodbye", "Vivo Per Lei", "Caccini: Ave Maria", "Mascagni: Sancta Maria", "Niedermeyer: Pietà, Signore", "Gruber: Silent Night", "Verdi: Di' Tu Se Fedele", "Corelli: I te vurria vasa", "The Prayer", "Cantico", "Mai Piu' Cosi' Lontato", "Immenso", "Melodramma", "Mille Lune Mille Onde", "Chiara", "Resta Qui", "Il Diavolo e L'Angelo", "L'Ultimo Re", "Tornera La Neve", "Dell'Amore Non Si Sa", "L'Attesa", "Sempre O Mai", "In-Canto", "Quante Volte Ti Ho Cercato", "Amapola", "Besame Mucho", "Mi Manchi", "Canzoni Stonate", "Jurame", "Estate", "Can't Help Falling In Love", "White Christmas", "Santa Claus is Coming to Town", "The Christmas Song", "O Tannenbaum", "Blue Christmas")
B2 ("Caruso", "Vivo Per Lei", "Canto Della Terra", "Sogno", "Mai Piu' Cosi' Lontato", "Melodramma", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Mascagni", "Il Mistero Dell'Amore", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "L'Abitudine", "E Mi Manchi Tu", "Il Diavolo e L'Angelo", "Semplicemente (Canto Per Te)", "Per Noi", "Le Parole Che Non Ti Ho Detto", "When A Child Is Born", "Les Feuilles Mortes (Autumn Leaves)", "The Christmas Song", O Tannenbaum")
B♭2 ("Le Tue Parole", "Niedermeyer: Pietà, Signore", "Gruber: Silent Night", "Cantico", "Mille Lune Mille Onde", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Chiara", "Resta Qui", "Tornera La Neve", "Dell'Amore Non Si Sa", "L'Attesa", "In-Canto", "Quante Volte Ti Ho Cercato", "Les Feuilles Mortes (Autumn Leaves)", "Canzoni Stonate", "Jurame", "Cuando Me Enamoro", "White Christmas", "Santa Claus is Coming to Town", "What Child is This")
A2 ("Vivo Per Lei", "Canto Della Terra", "Sogno", "Mille Lune Mille Onde", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Chiara", "Resta Qui", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "Si Volto", "L'Incontro", "Il Diavolo e L'Angelo", "Tu Ci Sei", "In-Canto", "When A Child Is Born", "Les Feuilles Mortes (Autumn Leaves)", "Cuando Me Enamoro", "White Christmas", "Santa Claus is Coming to Town")
G♯2 ("Le Tue Parole", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Tornera La Neve", "L'Attesa", "Per Noi", "Estate", "White Christmas", "E Più Ti Penso")
G2 ("Mascagni: Sancta Maria", "Chiara", "Canzoni Stonate", "O Tannenbaum")
F♯2 ("Vivere", "E Sara a Settembre (Someone Like You)", "Se La Gente Usasse Il Cuore", "L'Abitudine", "Tu Ci Sei")
F2 ("Chiara", "Resta Qui", "Tornera La Neve", "Les Feuilles Mortes (Autumn Leaves)", "Santa Claus is Coming To Town")
E2 ("Messaggio Bocelli", "Chiara", "Cuando Me Enamoro")
D2 ("Chiara", "Resta Qui")
C♯2 ("Rapsodia", "Canzoni Stonate")

Studio Discography:

1994 - Ill Mare Calmo Della Sera - COMPLETE
1995 - Bocelli - COMPLETE
1996/1997 - Viaggio Italiano - COMPLETE
1997 - Aria: The Opera Album - COMPLETE
1999 - Sogno - COMPLETE
1999 - Sacred Arias - COMPLETE
2000 - Verdi - COMPLETE
2001 - Cieli Di Toscana - COMPLETE
2002 - Sentimento - COMPLETE
2004 - Andrea - COMPLETE
2006 - Amore
2008 - Incanto
2009 - My Christmas - COMPLETe
2013 - Passione

Compilation Discography:

1997 - Romanza - COMPLETE
2007 - The Best of Andrea Bocelli - Vivere
2012 - Opera

Complete Opera Discography:

2000: La bohème
2003: Tosca
2004: Il trovatore
2005: Werther
2006: Pagliacci
2007: Cavalleria rusticana
2008/2010: Carmen
2010: Andrea Chénier
2012: Roméo et Juliette

Vocal description:

Andrea Bocelli has a very versatile voice of incredibly good quality. In some of his earlier recordings, he utilised a sort of raspy timbre alongside his famous classical technique, but has since stopped the raspy timbre. He has a large amount of low notes usually utilised by a baritone (with fucking power in comparison with other tenors, with said power increasing in age). His high notes are of stellar quality, though they have been utilised less in recent years. However, he has been negatively reviewed for his interpretations of opera, with critics generally describing his voice as poorly supported, thin and raspy. There has been continual praise of his voice though, with singers such as famed tenor Franco Corelli actually giving him lessons. Celine Dion once said: "If God would have a singing voice, he must sound a lot like Andrea Bocelli."

.......................................................
*Italics mean non sung notes
*Purple means notes in backing vocals

Last edited by MrChongHead on Tue May 31, 2016 2:43 pm; edited 16 times in total

MrChongHead

View user profile

Back to top Go down

Re: Andrea Bocelli

Post  Stoner on Mon Nov 03, 2014 3:45 pm

well let me tell you something: for an unfinished thread...this looks awesome
Stoner

View user profile

Back to top Go down

Post  MrChongHead on Mon Nov 03, 2014 5:29 pm

Thanks, man!

MrChongHead

View user profile

Back to top Go down

Post  Celice on Mon Nov 03, 2014 9:16 pm

MrChongHead wrote:Vocal type: Blind Crossover Tenor
I'm not sure what that first adjective has to do with his singing.
Celice
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  MrChongHead on Mon Nov 03, 2014 9:40 pm

It doesn't, really. I just put that there as that technically is what he is. A Blind Crossover Tenor. You could easily call something similar to Stevie Wonder or Ray Charles (voice type difference inclusive). I can easily remove that if you want.

MrChongHead

View user profile

Back to top Go down

Post  Celice on Mon Nov 03, 2014 10:15 pm

It's your thread so your choice, but I think it would be better to limit Voice Type to descriptions that actually relate directly to the voice and/or how it's used. If you want to include a more detailed description of the singer in another part of the thread, as some do, you could include some brief biographical details like mentioning his blindness there.
Looks like you've been really busy with the notewatching - good stuff.
Celice
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  Starman on Tue Nov 04, 2014 4:22 am

For the record:
Ray Charles: Soulfully Jazzy Gospel Blues Baritenor
Stevie Wonder: ''Feel It All Over'' Tenor

I don't pick out things like the singers being blind (I don't need to, they are so talented and multi-faceted that it's the last thing i'd care to mention)
Starman
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Post  MrChongHead on Tue Nov 04, 2014 10:15 am

Alright, cool. I'll remove that.

MrChongHead

View user profile

Back to top Go down

Post  Clem on Sun May 08, 2016 8:09 am

Amazing sustained B4 with a ton of vibrato at 0:33 in this version of "Nessun Dorma" to honour maybe the greatest sporting underdog story of them all.
Clem

View user profile

Back to top Go down

Post  MrChongHead on Sun May 08, 2016 10:15 am

Is there anyone willing to take over the thread? I really don't have much time for it, as I've started uni. Sad

MrChongHead

View user profile

Back to top Go down

Post  Celice on Sun May 08, 2016 6:45 pm

I don't want the thread but I can try to keep it updated if people want to add to it when you're not around.
Clem wrote:Amazing sustained B4 with a ton of vibrato at 0:33 in this version of "Nessun Dorma"
I see Nessun Dorma is currently listed for A4, G4 and D3. This seems very strange to me, because almost nobody ever sings it in a different key, so the high notes are normally B4 and A4, but D3 as the lowest note is also normal. MrChongHead, can you clarify?
Celice
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  MrChongHead on Sun May 08, 2016 7:07 pm

Cheers, Celice. Smile

MrChongHead

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content