Édith Piaf

View previous topic View next topic Go down

Édith Piaf

Post  Starman on Mon Jan 13, 2014 10:50 am

Work In Progress

Voice Type: Alto
Vocal Range: C3-C5 (So Far)

Significant High Notes:

• C5 ''La Vie En Rose'', ''Les Marins Ca Fait Des Voyages'', ''Celui Qui Ne Savait Pas Pleurer'', ''Tout Fout Le Camp''
  • B4 ''Fais-Moi Valser'', ''La Java De Cézigue'', ''La Vie, L'Amour'', ''Mon Menage Á Moi'', ''Les Deux Ménéstriers'', ''J'Entends La Siréne'', ''Madeleine Qu'Avait Du Coeur'', ''Simple Comme Bonjour'', ''Celui Qui Ne Savait Pas Pleurer'', ''Tout Fout Le Camp'', ''La Java En Mineur'', ''Sur La Moindre Des Choses'',  ''La Fille De Joies Est Triste (L'Accordéoniste)''
  • B♭4 ''La Java De Cezigue'', ''Fais-Moi Valser''La Vie En Rose'', ''Hymne Á L'Amour'' , ''La Vie, L'Amour'', ''T'es Beau, Tu Sais'', ''Mon Menage Á Moi'', ''C'est L'Amour'', ''Comme Moi'', ''Quand Meme'', ''Il N'Est Pas Distingué'', ''Les Deux Ménéstriers'', ''Les Marins Ca Fait Des Voyages'', ''Je N'en Connais Pas La Fin'', ''Tout Fout Le Camp'', ''C'est Lui Que on Coeur A Choisi'', ''La Java En Mineur'', ''Le Petit Monsieur Triste'', ''Embrassé-Moi'', ''On Danse Sur Mon Chanson''
  • A4 ''No, Je Ne Regrette Rien'', ''L'Etanger'', ''La Java De Cézigue'', ''Fais-Moi Valser'', ''La Vie, L'Amour'', ''Milord'', ''Toujour Aimer'', ''Mon Dieu'', ''Bravo Pour La Clown'', ''T'es Beau, Tu Sais'', ''L'Effet Que Tu Me Fais'', ''Mon Menage Á Moi'', ''Mon Légionnaire'', ''La Fille et La Chien'', ''La Julie Jolie'', ''Reste'', ''Quand Meme'', ''Y'Avait Du Soleil'', ''Il N'Est Pas Distingué'', ''Les Deux Ménéstriers'', ''Mon Amant De La Coloniale'', ''Le Fanion De La Légion'', ''J'Entends La Siréne'', ''Madeleine Qu'Avait Du Coeur'', ''Les Marins Ca Fait Des Voyages'', ''Simple Comme Bonjour'', ''Le Mauvais Matelot'', ''Celui Qui Ne Savait Pas Pleurer'', ''Je N'en Connais Pas La Fin'', ''La Grand  Voyage Du Pauvre Négre'', ''Mon Coeur Est Au Coin D'une Rue'', ''Paris-Méditerranée'', ''La Java En Mineur'', ''La Chacal'', ''Elle Fréquetait La Rue Pigalle'', ''Les Deux Copains'', ''On Danse Sur Mon Chanson'', ''Sur La Moindre Des Choses'', ''C'est La Moindre Des Choses'', ''Escale'', ''La Fille De Joies Est Triste (L'Accordéoniste)''

Significant Low Notes:

• G3''Non, Je Ne Regrette Rien'', ''T'es Beau, Tu Sais'', ''L'Effet Que Tu Me Fais'', ''Bravo Pour La Clown'', ''Les Môme De La Clôche'', ''C'est Toi Le Plus Fort'', ''Le Mauvais Matelot'', ''La Grand Du Pauvre Négre'', ''Un Jeune Homme Chantait'', ''Dans Un Bouge Du Vieux Port'', ''C'est Lui Que Mon Coeur A Choisi''
  • F♯3 ''L'Etanger'', ''La Julie Jolie'', ''Y'Avait Du Soleil'', ''Le Mauvais Matelot'', ''Tout Fout Le Camp'', ''Elle Fréquentait La Rue Pigalle''
  • F3 ''La Vie En Rose'', ''L'Effet Que Tu Me Fais'', ''C'est L'Amour'', ''Le Vieux Piano''
  • E3 ''Milord'', ''T'es Beau, Tu Sais'', ''Les Hiboux'', ''Madeleine Qu'Avait Du Coeur'', ''Embrassé-Moi''
  • D3 ''Milord'', ''Le Fanion De La Légion''
  • C3 ''Mon Légionnaire''

Just A very very rough start, she has plenty of songs to research, I don't believe she made any actual studio albums, just released singles.
More on the way soon.

Nice tone to her voice........I guess......
Starman
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Re: Édith Piaf

Post  Colours on Wed Feb 26, 2014 11:53 am

It's great to see a list for this amazing singer  Thumb up 
I'm gonna see if after I can come to this thread again and help you with some notes.

Cheers!
Colours

View user profile http://www.youtube.com/user/KepTauto1

Back to top Go down

Post  Starman on Wed Feb 26, 2014 11:59 am

much appreciated Smile I must warn you that from what I've heard, she really doesn't like to leave comfort zone as a singer.
Starman
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Post  Guest on Wed Feb 26, 2014 12:19 pm

A legend.
Guest
Guest

Back to top Go down

Post  Sponsored content