Boudewijn de Groot

View previous topic View next topic Go down

Boudewijn de Groot

Post  Roehoer on Sun Oct 27, 2013 5:00 am

Voice type: Baritone
Sung range: D2-C5
Total range: C2-C5

Significant high notes:

C5 ("Deinè Theos", "Picknick", "Vrolijke Violen")
B4 ("De Zwembadpas", "Telkens Weer")
A4 ("De Engel Is Gekomen", "Het Land Van Maas En Waal", "Nergens Heen", "Terug Van Weggeweest")
G4 ("Als Het Bericht Slecht Is, Dood Je De Boodschapper", "Annabel", "Heksen-Sabbath", "Hoe Moet Ik Het De Stad Vertellen", "Nachtschade", "Tegenland", "Terug Van Weggeweest", "Vrolijke Violen")
F♯4 ("Deinè Theos", "Jimmy", "Kindermeidslied", "Rondeel")
F4 ("Avond", "De Reiziger", "De Winter", "Draden", "Eva", "Maalstroom")
E4 ("Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen", "Calypso", "De Ballade Van De Onsterfelijkheid", "De Blauwe Uren", "De Vondeling Van Ameland", "Een Wonderkind Van 50", "Geen Carnaval", "Hoogtevrees In Babylon", "Mensen Om Me Heen", "Op Weg Naar Mijn Lief", "Rechts Links Verkeerd", "Tante Julia", "Wie Kan Me Nog Vertellen")
E♭4 ("Cinderella", "Prikkebeen", "Wegen", "Wie Ik Ben")

Significant low notes:

C2 ("Babylon", "Ballade Van De Vriendinnen Van Een Nacht")
D2 ("Delirium", "Heksen-Sabbath", "Vroeger Laat")
E♭2 ("Berlijn")
E2 ("Als Het Bericht Slecht Is, Dood Je De Boodschapper", "Refrein Voor...")
F2 ("De Rover")
F♯2 ("Apocalyps", "De Laatste Vrouw", "De Roos", "De Wilde Jager", "De Zwembadpas", "De Zwemmer", "Het Eiland In De Verte", "Hoogtevrees In Babylon", "Jimmy(live)", "Megaton", "Sonnet Voor A.", "Vrijgezel")
G2 ("Achter De Hemelpoort", "Canzone 4711", "Code", "De Morgen", "De Treinreis", "De Winter", "Heksen-Sabbath", "Het Einddoel", "Het Jagen Voorbij", "Het Land Van Koning Jan", "Maalstroom", "Op Weg Naar Mijn Lief", "Sexuele Voorlichting", "Tante Julia", "Testament(live)", "Travestie", "Vertrek", "Vlucht In De Werkelijkheid", "Wegen", "Zonder Vrienden Kan Ik Niet")
G♯2 ("Eeuwige Jeugd", "Eva", "Het Geluid Van Stilte", "Noordzee", "Onderweg", "Parijs, Berlijn, Madrid", "Wie Ik Ben")

.......................................................
*Purple marks notes in backing vocals
*Italics mark non-sung notes
.......................................................

Boudewijn de Groot is a Dutch singer, who has been recording albums since 1966. He sings in Dutch and is known for his poetic lyrics and soothing melodies. I don't think he is the most technically talented singer out there, but his strongest point is the delivery of his lyrics. In his early days he mainly sang translations of other songs before he became known as the Dutch protest-singer and people compared him to Bob Dylan. He still performs nowadays and I don't think you can find a musician in the Netherlands who doesn't know his music. As for his range: he uses his lower range in almost every song and his voice sounds very warm around the G2-C3 area. He uses his upper range mainly for backing vocals, although he has some rare melodies around G4.

A recent live version of one of his most famous songs, Testament, which displays his relaxed, story-telling style of singing. Also G2's everywhere:

The song Cinderella, which is one of his trippy experimental songs, from which he also has quite a lot. The chorus harmonies have Eb4's, which is quite high for his standards:

Last edited by Roehoer on Wed Nov 05, 2014 5:07 pm; edited 1 time in total

Roehoer

View user profile

Back to top Go down

Re: Boudewijn de Groot

Post  Roehoer on Fri Jan 17, 2014 8:17 am

I listened back to Heksen-Sabbath and the spoken B1's were actually never there. I also found more sung D2's, in 'Vroeger laat'. I don't believe anyone really cares about this thread, but I like to mention changes in the OP so yeah.

Roehoer

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics