Charly García

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Charly García

Post  Guest on Fri Mar 22, 2013 9:25 am

Current Status: Unfinished

Voice Type: Low Tenor
Total Range: D2-G5
Sung Range: D2-E5

Significant High Notes

G5 (“El Show de los Muertos”, “El Vendedor de las Chicas de Plástico”)
F5 (“El Show de los Muertos”)
E5 (“Eiti-Leda”, “Lunes Otra Vez”)
E♭5 (“Musica de Fondo Para Cualquier Fiesta Animada”, “Mr. Jones O Pequeña Semblanza de una Familia del Tipo Americana”, “Instituiciones”)
D5 (“Rock And Roll”, “Boletos, Pases y Abonos”, “Por Probar el Vino Y El Agua Salada”)
C♯5 (“Las Increíbles Aventuras del Señor Tijeras”, “Pequeñas Delicias de la Vida Conyugal”, “El Mendigo en el Andén”)
C5
(“Bienvenidos al Tren”, “Botas Locas”, “No Te Dejes Desanimar”)
B4 (“Canción Para Mi Muerte”, “Dime Quien me lo Robó”, “Rasguña las Piedras”, “Instituiciones”, “Botas Locas”, “Boletos, Pases y Abonos”, “Ah, Te Ví Entre Las Luces”,  “Seminare”, “El Vendedor de las Chicas de Plástico”)
B♭4 (“Amigo, Vuelve a Casa Pronto”, “Cuando Ya me Empiecé a Quedar Solo”, “Lunes Otra Vez”, “Las Increíbles Aventuras del Señor Tijeras”)
A4 (“Natalio Ruiz, el Hombrecito del Sombrero Gris”, “Cuando Conmezamos a Nacer”, “Musica de Fondo Para Cualquier Fiesta Animada”, “Juan Represión”, “Bubulina”, “Como Mata El Vento Norte”, “No Puedo Verme Más”, “Ah, Te Ví Entre las Luces”, “Marylin, La Cenicienta Y Las Mujeres”, “No Te Dejes Desanimar”,  “El Mendigo enn el Andén”, “Waitin'”, “El Vendedor de las Chicas de Plástico”)

Significant Low Notes

E3 (“Bienvenidos al Tren”, “Lunes Otra Vez”, “Bubulina”, “No Puedo Verme Más”, “Que se Puede Hacer Salvo Ver Películas”, “Ruta Perdedora”, “Separata”, “A Los Jovenes de Ayer”)
D♯3 (“Viernes 3 AM”)
D3 (“Necesito”, “Bienvenidos al Tren”, “El Show de los Muertos”, “Que se Puede Hacer Salvo Ver Películas”, “Eiti-Leda”)
C3 (“Víctima”, “La Sal No Sala”, "Fanky")
B2 (“Working in the Morning”, “Waitin'”)
A2 (“Fax U”, “El Vendedor de las Chicas de Plástico”)
G2 (“Chipi Chipi”, “Love is Love”, “Waitin'”)
F2 (“Víctima”)
E♭2 (“Andan”)
D2 (“Kurosawa”)

.......................................................
*Orange marks notes with questionable registers: absolutely no use figuring out these.
*Blue marks probable non-modal notes.
*Red marks extremely bad, unimpressive or unintentional notes.
*Italics mark non-sung notes.

Charly García is perhaps the biggest name in the Argentinian Rock scene. He played with some of the most famous bands of the country such as Sui Generis, La Máquina de Hacer Pájaros and Serú Girán, also having a very large discography. He is also a very talented musician.

For now, I've gone through 3 Sui Generis albums, the two La Máquina albums, one Seru Girán album and one solo album. His 94 "La Hija de La Lágrima" album shows a very drastic difference compared to his 70s albums in his voice (something completely understandable based on his aging and all the excesses he went through during his career). A weird feat is that he has no second octave notes in his earlier output (some D3s as his then-lowest sung notes) and a lot of higher notes, while in 94 he has more lows (even a solid D2!) and almost no high notes (La Hija has only one A4!)

Yo dedico esta thread a mis hermanos del continente Joaquín, Francisco, Donuts, Augusto, Carliwi Smile

PS: Yo sé que tu eres de Colombia, Eliza, pero te odio.

Last edited by The Crow on Thu Mar 28, 2013 4:01 am; edited 2 times in total
Guest
Guest

Back to top Go down

Re: Charly García

Post  Pepe Forever on Fri Mar 22, 2013 9:52 am

Jerki Jerkinnen wrote: Yo dedico esta thread a mis hermanos del continente Joaquín y Francisco Smile

Pepe Forever
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Post  DonutsGalacticos on Fri Mar 22, 2013 6:25 pm

Lol pepe, thats an amazing research jerki, it makes me feel bad about my laziness Laughing
DonutsGalacticos

View user profile

Back to top Go down

Post  Pepe Forever on Sun Mar 24, 2013 10:22 am

DonutsGalacticos wrote:thats an amazing research jerki, it makes me feel bad about my laziness Laughing

^
Never said any better
Cringe
Pepe Forever
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Post  augusto93 on Mon Mar 25, 2013 5:00 am

Saludos Hermanos Latinoamericanos, desde Chile un fanático de Charly García. Sus duetos con Pedro Aznar son geniales también...(escuchen " Solo Dios sabe",cover de los beach boys).
Greeting Latinamerican Brothers, from Chile a fan of Charly Garcia. His duets with Pedro Aznar are great too ( listen " Solo Dios Sabe", cover from the Beach boys song " God Only Knows"). Yeah!
augusto93

View user profile

Back to top Go down

Post  Buh-Red on Mon Mar 25, 2013 5:51 am

augusto93 wrote:Saludos Hermanos Latinoamericanos, desde Chile un fanático de Charly García. Sus duetos con Pedro Aznar son geniales también...(escuchen " Solo Dios sabe",cover de los beach boys).
Greeting Latinamerican Brothers, from Chile a fan of Charly Garcia. His duets with Pedro Aznar are great too ( listen " Solo Dios Sabe", cover from the Beach boys song " God Only Knows"). Yeah!

no traduzcas pa' los gringos ellos pueden usar google si no entienden

Buh-Red

View user profile

Back to top Go down

Post  Pepe Forever on Mon Mar 25, 2013 6:08 am

ElizaBread 2.0 wrote:
augusto93 wrote:Saludos Hermanos Latinoamericanos, desde Chile un fanático de Charly García. Sus duetos con Pedro Aznar son geniales también...(escuchen " Solo Dios sabe",cover de los beach boys).

REVOLUCIÓN!!!!! Dance Tiphat Siren Tiphat Dance

but seriously, let's stop speaking in Spanish before they name this "The Spanish Thread" and send Jever huger research to waste on ruined threads
Pepe Forever
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Post  Buh-Red on Mon Mar 25, 2013 6:13 am

pepeforever wrote:
ElizaBread 2.0 wrote:

REVOLUCIÓN!!!!! Dance Tiphat Siren Tiphat Dance

but seriously, let's stop speaking in Spanish before they name this "The Spanish Thread" and send Jever huger research to waste on ruined threads

good point ese

Buh-Red

View user profile

Back to top Go down

Post  augusto93 on Mon Mar 25, 2013 8:39 am

Revolucion Latinoamericana en " The Range place" ? Interesante jajajaj saben siempre he estado interesado en saber el rango vocal de Sandro y Ricardo Montaner, alguno de ustedes tiene alguna idea de que tipo de voz puedan ser ellos?
augusto93

View user profile

Back to top Go down

Post  Buh-Red on Mon Mar 25, 2013 8:43 am

augusto93 wrote:Revolucion Latinoamericana en " The Range place" ? Interesante jajajaj saben siempre he estado interesado en saber el rango vocal de Sandro y Ricardo Montaner, alguno de ustedes tiene alguna idea de que tipo de voz puedan ser ellos?

Ricardo Montaner es un tenor definitivamente. No se a cual sandro te refieres

Buh-Red

View user profile

Back to top Go down

Post  augusto93 on Mon Mar 25, 2013 8:45 am

ElizaBread 2.0 wrote:
augusto93 wrote:Revolucion Latinoamericana en " The Range place" ? Interesante jajajaj saben siempre he estado interesado en saber el rango vocal de Sandro y Ricardo Montaner, alguno de ustedes tiene alguna idea de que tipo de voz puedan ser ellos?

Gracias por el dato acerca de montaner Wink
Sandro de América,de verdad no lo conoces? Es uno de los primeros rockeros de latinoamerica aquí un vídeo de el cantando una de sus canciones mas conocidas.
http://www.youtube.com/watch?v=b1kYzGKN2v8
augusto93

View user profile

Back to top Go down

Post  Buh-Red on Mon Mar 25, 2013 9:11 am

augusto93 wrote:
ElizaBread 2.0 wrote:

Sandro de América,de verdad no lo conoces? Es uno de los primeros rockeros de latinoamerica aquí un vídeo de el cantando una de sus canciones mas conocidas.

la verdad es que yo nunca he escuchado musica rock latinoamericana. Sin embargo, escuchando esto, me parece que eso ha sido una equivocacion. Me parece que el es como un tenor bajo, suena un poco como julio iglesias

Buh-Red

View user profile

Back to top Go down

Post  Pepe Forever on Mon Mar 25, 2013 9:27 am

Sandro probablemente sea algún tipo de Barítono.

Now seriously, stop derailing this thread with all the Spanish speaking FFS!
We're meant to be speaking English here.
Pepe Forever
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Post  Buh-Red on Mon Mar 25, 2013 9:32 am

pepeforever wrote:Sandro probablemente sea algún tipo de Barítono.

Now seriously, stop derailing this thread with all the Spanish speaking FFS!
We're meant to be speaking English here.

i don't see where it says that in the rules.

Viva la revolucion!

Buh-Red

View user profile

Back to top Go down

Post  Guest on Mon Mar 25, 2013 11:52 am

Popcorn
Guest
Guest

Back to top Go down

Post  Guest on Mon Mar 25, 2013 11:56 am

Jajaja

But now, speaking seriously, do you think the dates in the OP make it looks messy? I put those to explain his drastic change of voice, but if they make the thread a blur, I'll take them off.
Guest
Guest

Back to top Go down

Post  Buh-Red on Mon Mar 25, 2013 12:04 pm

Jerki Jerkinnen wrote:Jajaja

But now, speaking seriously, do you think the dates in the OP make it looks messy? I put those to explain his drastic change of voice, but if they make the thread a blur, I'll take them off.

i think they look messy especially with the colored notes.

Buh-Red

View user profile

Back to top Go down

Post  Enigma on Mon Mar 25, 2013 12:07 pm

Charly García=Manliest Looking Tenor EVERRR!!! Laughing,but anyway good singer Smile
Enigma

View user profile

Back to top Go down

Post  Buh-Red on Mon Mar 25, 2013 12:13 pm

id say pav dawg looks more manly

Buh-Red

View user profile

Back to top Go down

Post  Enigma on Mon Mar 25, 2013 12:20 pm

ElizaBread 2.0 wrote:id say pav dawg looks more manly

True though we all know he's in his own league above everyone else.
Enigma

View user profile

Back to top Go down

Post  Hopscotch on Mon Mar 25, 2013 2:19 pm

ElizaBread 2.0 wrote:
augusto93 wrote:
ElizaBread 2.0 wrote:

la verdad es que yo nunca he escuchado musica rock latinoamericana. Sin embargo, escuchando esto, me parece que eso ha sido una equivocacion. Me parece que el es como un tenor bajo, suena un poco como julio iglesias
Vocal clasificaciónes Puking
Hopscotch
The reason we can't have nice things

View user profile

Back to top Go down

Post  Guest on Thu Mar 28, 2013 2:45 am

The Crow wrote:Jajaja

How about taking them off and putting them into a little text in the OP where you explain what his voice did sound like in the 70s and what it sounds like in 90s?
Guest
Guest

Back to top Go down

Post  Guest on Thu Mar 28, 2013 3:25 am

my toaster wrote:
The Crow wrote:Jajaja

How about taking them off and putting them into a little text in the OP where you explain what his voice did sound like in the 70s and what it sounds like in 90s?

Nice then.

And, Maxim, that would be "Clasificaciones vocales". Noun first, adjective later. *coffee*
Guest
Guest

Back to top Go down

Post  Pepe Forever on Thu Mar 28, 2013 3:29 am

Abacus wrote:Vocal clasificaciónes Puking

*"Clasificaciones vocales" or "clasificaciones de voz" without the diatiric on the O
Que tenga buen día, señor Tiphat
Pepe Forever
Range Advisor

View user profile

Back to top Go down

Post  Hopscotch on Thu Mar 28, 2013 4:31 am

Lo siento. Yo no he estudiado Español por tres años, entonces ahora yo hablo (y escribo) como un gringo. Razz
Hopscotch
The reason we can't have nice things

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics